sommar utan sommar...

 
Sommaren är över, det är den 31 augusti och det har inte ens varit någon sommar.
Värmen uteblev, likaså solen.
Inga bad i havet, inga dagar på stranden, inga dagar med familjen nere i Uppsala... 
jättesjuk a i 2 v, ja den här sommaren blev bara konstig!
 
Visst har jag haft andra saker för mig,
jag har fått nytt jobb, flyttat till en annan del av landet och blivit sambo.
Vi hade turen att få komma till Cypern där vi fick en veckas sol och bad i pool. 
Massa god mat och nya fräknar.
Men ändå... det känns så konstigt!
Saknar havet, vännerna och sonen, men jag vet att det bara är några timmars bilväg bort, alltså kan jag när jag vill åka hem till min gamla plats.
Hoppas och ber för den nya platsen, att jag ska känna mig som hemme med tiden, 
å då är det ju just det här med tiden, jag vill inte att det ska ta tid, jag är ju otålig!
Vill känna mig hemma i min nya arbetsroll, med allt vad det innebär, vill känna mig nöjd med mig själv, vill få till huset så det känns att jag bor här och att jag ska känna mig som hemma.
Hur lång tid tar det att aklimatisera sig på en ny plats, när allt är nytt?
Har ju bott hela mitt vuxna liv i norrland.
Ska bli spännande att se!
 
Nog om det, nu ska jag ut i regnet!
 
 
Kommentera inlägget här: